سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رها باید شد
بگریز از نوسان... بایست از دوران .. بازگرد به نقطه بازگشت.
قالب وبلاگ

در کامل بهائی آمده که امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمود: وقتی سوره ی «إذا جاء نصر الله» نازل گردید، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بیمار شد در خانه توقف نکرد، بلکه روز پنجشنبه در حالیکه سر مبارکش را به دستمالی بسته بود بیرون آمد و بالای منبر رفت.

رنگ و رویش زرد گشته ، آب از دیده روان به بلال فرمود: در مدینه ندا کن برای وصیت پیغمبر حاضر شوید که می خواهد وصیت کند و این آخرین وصایای اوست. مردم به طرف مسجد هجوم آوردند ، مرد و زن ،صغیر و کبیر ،به طوری که مسجد پر شد . رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:«وسِّعوا لِمن ورائکم، وسِّعوا لِمن ورائکم » به آنها که پشت سر شما هستند جای بدهید ، و این جمله را دو بار فرمود،

 پس رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم برخاست و گریه کنان فرمود:«إنّا لله و أنّا اِلیه راجعون».و حمد و ثنای الهی بجا آورد و بر انبیاء صلوات فرستاد و فرمود:

«أنا محمدُبنُ عبداللهِ بنِ عبدالمطَّلبِ بنِ هاشمِ بنِ عبدِمنافٍ الَّذی لا نبیَّ بَعدی...»

فرمود: من محمد فرزند عبدالله فرزند عبدالمطلب فرزند هاشم فرزند عبد مناف هستم کسی که بعد از او پیامبری نخواهد آمد ، بدانید که خبر مرگِ مرا به من داده اند ، و وقت رفتن از دنیا رسیده و مشتاق ملاقات پروردگارم ، بسی اندوه و غم که از امت جدا می شوم ، آنها بعد از من چه خواهند گفت؟ خدایا (آنها را)به سلامت دار،به سلامت دار،

ای مردم وصایای مرا که به نفع شماست بشنوید؛

ای مردم خداوند در کتاب محکم خود آنچه را برای شما حلال است و آنچه را که برای شما حرام است بیان فرموده ، پس حلال خدا را حلال و حرام ِ خدا را حرام دانید ، به متشابه آن ایمان بیاورید و به محکم آن عالم شوید و از امثال و حکایات آن عبرت بگیرید.

آنگاه رو به آسمان کرد و فرمود:

«اللهم هَل بلَّغتُ»؟

خدایا آیا رسانیدم؟

ای مردم از این هواهای گمراه کننده که شما را از خدا و بهشت دور می کند و به آتش نزدیک می کند بپرهیزید.

خدایا آیا رسانیدم؟

ای مردم بترسید خدای را در دینتان و آنچه از طرف خدا برای شما آمده ،

بترسید از خدا درباره ی بندگان (و کنیزان)، از آنچه می خورید به آنها بخورانید و از آنچه می پوشید به آنها بپوشانید و بیش از طاقت و توانشان کاری را بر آنها تحمیل نکنید، زیرا ایشان هم مانند شما از گوشت و خون ساخته شده اند ،هرکه بر آنها ظلم کند من روز قیامت دشمن او هستم و خدا حاکم ایشان است .

از خدا بترسید درباره ی زنان ، مهریه ی ایشان را ادا کنید و به ایشان ستم نکنید که حسنات شما روز قیامت ضایع شود.

خدایا آیا رسانیدم ؟

ای مردم والیان امر خود را اطاعت کنید و با ایشان مخالفت نکنید اگرچه بنده ی حبشی باشد که از قِبَلِ امام بر شما حاکم است که هر که اطاعت ایشان بکند اطاعت من کرده باشد و هر که اطاعت من کند ، اطاعت خدای کرده و هر که بر ایشان عاصی شود، چنان باشد که به من عاصی شده و هر که به من عاصی شود ، پس به تحقیق از خدای عاصی شده و بر علیه ایشان قیام نکنید و عهد و پیمان ایشان نشکنید .

ای مردم بر شماست که اهل بیت مرا دوست داشته باشید ، بر شماست که حاملین علوم قرآن را دوست داشته باشید ،بر شماست که اهل دانش را دوست داشته باشید ،و عهد و پیمان ایشان را نشکنید و بر ایشان حسد نبرید و بر ایشان طغن نکنید که هر که ایشان را دوست داشته باشد به تحقیق مرا دوست داشته است .

 خدایا آیا رسانیدم؟

ای مردم خدایتعالی روز قیامت شما را در زمین واحدی جمع می کند ،در مقام بزرگی و ترسی سخت، روزی که مال و فرزند نفعی ندهد ، مگر کسی که با دلی سالم نزد خدای بیاید.

خدایا آیا رسانیدم؟

ای مردم زبانهای خود را نگاه دارید و چشمهای خود بگریانید و بدنهای خود را به رنج دارید و با دشمنان ِ دین جهاد کنید و مساجد خود را تعمیر کنید و ایمان خود را خالص سازید و برادران خود را نصیحت کنید و اعمال نیک برای خود پیش فرستید و دامنهای خود را از حرام نگاهدارید و از اموال خود صدقه دهید ، و به یکدیگر حسد نبرید که شرم شما از میان نرود ،و بعضی از بعض دیگر غیبت نکنید تا خود را هلاک نسازید.

 خدایا آیا رسانیدم؟

ای مردم در آزاد کردن بندگان خود(یا آزاد کردن از آتش جهنم) بشتابید و برای روز قیامت و روز فقر و فاقه ی خود کارهای نیک بجا آورید .

ای مردم ستم نکنید، بدرستیکه خدا کسی را که خیانت کند مؤاخذه می کند . و حساب شما بر اوست و بازگشت شما به سوی اوست، همانا خدا از شما به معصیت راضی نشود .

 ای مردم هر که کار نیک کند برای خود کند ، و هر که بد کند آن بدی به او بازگردد، و پروردگار تو ، به بندگانش ظلم نمی کند .و از روزی که شما را در آن روز به سوی خدا برمی گردانند بترسید .پس هرکس آنچه از نیکی و بدی کسب کرده به او بدهند و به ایشان ظلم نمی شود ،

 ای مردم همانا من به جانب پروردگار خود رهسپارم و خبر مرگ به من رسیده .

پس دین شما و امانت شما را به خدا می سپارم . سلام من بر شما گروه اصحاب من و بر جمیع امت من و سلام من بر شما و رحمت خدا و برکات خدا.

 

پ.ن.:به فدای تو مهربانترین پدر « مشتاق ملاقات پروردگارم ، بسی اندوه و غم که از امت جدا می شوم»چقدر دلم برایت تنگ است ، چقدر دلتنگ پدرم...

پ.ن.:أُصِبنا بک یا حبیب قلوبنا فما اعظم المصیبة بک حیث انقطع عنا الوحی و حیث فقدناک فانّا لله و انّا الیه راجعون


[ سه شنبه 91/10/19 ] [ 12:7 صبح ] [ ذره ‏ای از وجود ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 80959