سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رها باید شد
بگریز از نوسان... بایست از دوران .. بازگرد به نقطه بازگشت.
قالب وبلاگ

 

 

دهه ی شصت، دهه ی امام خمینی بود و از این پس، دهه ها هر چه بیایند ، به جز او انتساب نخواهند داشت. این او بود که هر آنچه در تقدیر تاریخِ انسان ِ این عصر بود ظاهر کرد.حیات انسان هایی چون او نفخه ای از نفخات روح اللّهی است که در تنِ انسان می دمد ، در تنِ  زمینِ مرده ، و آن را حیات می بخشد .

امام خمینی انسانی چونان دیگران نبود؛ از قبیله ی انبیاء و اصحاب آنان بود و مصداقی از مصادیقِ معدودِ «نبأ عظیم» ...

امام خمینی پیامبر تازه ای نبود،اما از خیل یادآوران بود، از مخاطبانِ «إنَّما أَنتَ مُذَکِّر»، که عهد فطریِ مردمان با خداوند را به آنان یادآوری کرد و بعد از چند قرن از هبوطِ بشر در مصداق جمعیِ کلی می گذشت، چونان اسلافِ خویش ـاز ابراهیم و اسماعیل تا محمد(ص)ـ دوره ای از جاهلیت را شکست و عصرِ دیگری از دینداری را آغاز کرد. این عصر تازه را باید «عصرِ امام خمینی» نام نهاد ،...

وجود امام خمینی و برکات آن را تنها کسانی می توانند حقیقتاً درک کنند که در جست وجوی تاریخِ تحولِ باطنیِ انسان بر کره ی زمین ـ که خاستگاه تحولات ظاهریِ اجتماعی و اقتصادی و سیاسیِ حیات او نیز هست ـ  به تاریخ انبیاء رجوع می کنند . هم آنان که در وصف امام خمینی می گویند:« او بت شِکنی از تبار ِ ابراهیم بود»، و یا برای تبیینِ حقیقتِ مبارزه ی او با طاغوت به داستان موسی و فرعون در قران رجوع می کنند، و یا برای بیان شیوه ی مبارزه ی او در برابر دشمنان انقلاب اسلامی به واقعه ی کربلا باز می گردند.

خود او حتی یک بار هم نشد که برای تبیین افعال و سیایت های خویش مردم را به تاریخ های مصطلح رجوع دهد .

حتی یک بار هم نگفت که « من آمده ام تا ایران را به توسعه اقتصادی برسانم.» او خود را در برابر «احیای حیات باطنی بشر» مکلّف می دانست و می فرمود که چون باطن انسان حیات یابد ، امور مربوط به دنیای او هم اصلاح خواهد شد ـ و این لقظ «اصلاح» نیز با غایتِ تاریخ های تمدن از اصلاح ، فقط مشترکی لفظی است.

مسلمانان به قدرتِ اقتصادی و تسلیخاتی نیز دست خواهند یافت ، اما این امر مسلّماً موکول و مسبوق به یک « تحوّلِ انفسی » است که امام خمینی برای آن قیام کرده بودو به آن هم رسید. و بی رو دربایستی ، همه ی تحولات تاریخی دهه ی شصت هجری و دهه ی هشتاد میلادی و دهه ی اول قرن پانزدهم هجری قمری معلولِ همین علت یگانه است : قیام امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی... چه دیگران این حقیقت را بفهمند و چه نفهمند.

و از این پس نیز همه ی تحولات  تاریخی در کره ی زمین ، در جهت تشکیل امت واحده ی اسلامی و قدرت گرفتن او در مبارزه ی بزرگ و بسیار جدی است که خواه ناخواه روی خواهد نمود.

سید شهیدان اهل قلم

شهید سید مرتضی آوینی


[ پنج شنبه 91/12/3 ] [ 11:27 عصر ] [ ذره ‏ای از وجود ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 80960